Понеділок
16.06.2025
18:36
Вітаю Вас Гість
RSS
 
ЛОГОПЕДіЯ
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [0]
Розробки занять [6]
Атестаційні матеріали [0]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » Файли » Розробки занять

Тема: Автоматизація звука «Ш» в реченнях
18.03.2014, 16:12

Тема: Автоматизація звука «Ш» в реченнях

Мета: Розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику пальців, фонематичне сприйняття, логічне мислення, творчу уяву, пам'ять використовуючи ейдетичні прийоми  Артюховича . Збагачувати й уточнювати словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами; стимулювати мовленнєву активність. Вчити дітей правильно вимовляти звук «Ш» в реченнях. Виховувати інтерес до мови,любов до природи,  вміння швидко, самостійно виконувати ігрові завдання.

Обладнання: посібник, символи – звуки, лісова галявина, посібник «Будинок для звуків»

Хід заняття

Діти заходять до зали.

І. Організаційний момент

Логопед: Подивіться на наших гостей, привітайтеся, адже ми зустріли тут добрих друзів. Тож давайте створимо собі гарний настрій

Психогімнастика  «Привітання»

Мета: зняття мовного негативізму дітей – логопатів під час зустрічі з незнайомими.

Діти і логопед

Я всміхаюсь сонечку:

-                     Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці –

Хай вона росте.

Я всміхаюсь дощику:

-                     Лийся, мов з відра!

Ми всміхнемось друзям,

Зичимо їм добра

ІІ.-Діти, у мене для вас є приємний сюрприз. Ось він (показує на будинок, який стоїть на столі. Але будиночок цей не простий, це будиночок для звуків. Подивіться , будь ласка, дуже уважно на наш будиночок. І скажіть на що він схожий ? Давайте ми пригадаємо назви частин артикуляційного апарату (орієнтовні відповіді дітей).

Ми всі з вами знаємо , що за допомогою органів мовлення ми можемо промовляти різні звуки.

ІІІ. Артикуляційна гімнастика

Язик – чарівник

Знаємо, що наш язик — дивовижний чарівник.

 Все, що ми захочемо, зробить він охоче!

 Перетвориться спочатку на малесеньку лопатку.

 Гостру голочку язик вже давно робити звик.

 Побажаєм, стане чашкою, зовсім це йому не важко.

День і ніч ні на хвилину не спиняється годинник.

 Зробимо язичком ось так: тік-так, тік-так.

Серед лісу, на горбочку, гарні виросли грибочки,

А найкращий — боровик, з ним знайомий наш язик.

Карлсон прилетів і зранку з'їв варення цілу банку.

 Він злизав його ось так. В нього пречудовий смак!

Наш язик-чарівник показав усе, що міг,

 Повернувся до хатинки, час настав для відпочинку.

ІV.  Діти, а ви знаєте, що все на світі має свій голос, свою пісеньку, тільки треба вміти її почути? Давайте з вами пригадаємо пісеньку вітру.

-         Ш – ш - ш

-         А як ви вважаєте, чи можна пісеньку намалювати? (Діти відповідають).

-         Ось вона, погляньте (На дошці виставляємо символ-звук «ш»). Це пісенька вітру. Зараз ми її разом  заспіваємо: «ш-ш-ш»

(Діти виконують  завдання).

V . Д/г «Будиночок для звуків

- Діти,  сьогодні ми з вами будемо складати будиночок для звука «ш»

Подивіться, будь ласка, в дзеркало і скажіть при вимові звука «ш»,в якому положенні у вас губи, зуби, язичок, дзвінкий чи глухий звук, дихання тепле або холодне, звук приголосний чи голосний.

-          VІ  А зараз я вас хочу запросити до осіннього лісу.

-          .Підкажіть мені, будь ласка, й покажіть : хто що робить? (Логопед називає когось або щось, а діти називають відповідну дію та імітують її). Зайчик … (стрибає), метелик …. (літає), лисичка …(              ), ведмідь……..   (             ) а наші діти … (усміхаються).

VІІ  . Дидактична гра

-          «Хто де живе»

-          Діти йдуть до ширми, на якій змальоване житло звірів: нора, барліг, лігво, дупло, кущ.

-          Логопед. Допоможіть тваринам і їх дитинчатам знайти своє житло.

-          Діти. Це біляче дупло. Там живе білка з бельчатами. І так далі

VІІІ. Під тихе звучання спокійної музики (у запису) діти сідають на килимок.

-                     Робимо так: піднімаємо долоні догори, заплющуємо очі й уявляємо сонечко – велике, яскраве, тепле – тепле. Сонце посилає нам своє проміння прямісінько в наші долоньки. Вони теплішають, теплішають, збирають у собі лагідні промінці… А тепер переносимо до обличчя й усю енергію, всю силу, що дало нам сонечко, спрямовуємо на лоб, очі, ніс, рот, вуха. (Діти роблять точковий масаж обличчя, логопед допомагає).

-                     Вмикаємо кнопочки на лобі, щоб краще думалося; біля носика, щоб вільніше дихалося; біля вух, щоб вони краще чули; біля очей, щоб вони краще бачили; біля рота, щоб він краще звуки вимовляв.

І X . Гра з м’ячем «Назви дитинчат тварин і птахів»

Прошу всіх у коло встати

Починаймо у гру грати

Швидко слово добирайте,

Діток мами називайте.

У шпака-шпаченя.

У їжака-їжаченя.

У жаби-жабеня.

У моржа-морженя.

У мишки-мишеня.

У кішки-кошеня.

X.  Пальчикова гімнастика

Діти подивіться , що не має у сонечка? (Відповіді дітей)

Завдання дуже цікаве: вам необхідно причепити промінчики, але не просто. Біля кожного малюнка ви прищеплюєте промінчик з літерою «ш» або «ж», якщо в назві малюнка є та чи інша літера.(діти виконують завдання)

Молодці гарно справились з цим завданням

XІ .  Фізкультхвилинка

«Допитлива Варвара»

Мета: розслаблення м’язів шиї

Діти сидять на стільцях.

Логопед: Жила дівчина Варвара. Вона була дуже допитлива і весь час роздивлялась навкруги. Давайте і ми подивимось ліворуч, якомога  далі, потім – праворуч. Дихаємо легко. Робіть рухи головою відповідно до тексту.

А допитлива Варвара

І наліво, і направо

Роздивляється, навкруги,

Де її найкращий друг?

Дивиться Варвара вгору,

Де пташки у ранню пору,

Подивилась потім вниз,

Де мурашка тягне хмиз.

Вперед потім подивилась

Дуже Варя притомилась.

XІІ . Гра «Так чи ні?

Дайте відповідь мені,

Так кажу я , а чи ні.

Носить  яблука їжак? (так)

В зайця голки на спині? (ні)

Розквітає в морі мак? (ні)

Рак ховається на дні? (так)

Квіти квітнуть навесні? (так)

Мешкає в шпаківні шпак? (так)

Діти в нас завжди сумні? (ні)

-          Молодці, ви чудово впоралися із цим «хитрим» завданням, бо були уважні.

 X ІІІ. Гра «Добери слово-ознаку»

Логопед загадує загадки

Стоять у лізі сестрички

Золотенькі очі, білі вії (ромашка)

Діти , яка ромашка? (пахуча, лісова, жовта, квітуча)

Сидить дівчина в темниці, а коса на вулиці (петрушка)

Петрушка , яка? (зелена, запашна, корисна)

Маленька, сіра,

А хвостик , як шило   (Миша)

XІV. Мовне дихання

XV. Підсумок заняття

 

 

Категорія: Розробки занять | Додав: logoped | Теги: Автоматизація звука «Ш» в реченнях
Переглядів: 1603 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Друзі сайту
студия эстрадной песни "Вернисаж" г. Нетешин